graverat glas till studenten
Personliga glas - presenter till studenten


 
- Champagneglas
   
- Dricksglas, karaffer
   
- Glasänglar
   
- Handblåsta glaskulor
   
- Konstglas
   
- Kristallskulpturer
   
- Planglas
   
- Porträtt
   
- Blåst&gjutet glas
   
- Smyckeaskar
   
- Smycken
 
 
 
 
Skriv gärna i min gästbok

 


Priser
Alla priser är i svenska kronor och inkluderar moms. Du betalar endast det valda glasmodellens inköpspris, arbetskostnad samt fraktkostnad enligt postens normer. Tillval är presentinslagning.

Betalningsmöjligheter
- betala gärna i förskott, du får fakturan i mail i förväg som blir ditt kvitto.
- du kan även betala vid mottagandet, då postens avgift tillkommer.

Fakturan är samtidigt mitt arbetsblad också som innehåller allt vi kom överens om, därför bekräfta att allt som står där är korrekt.

Fraktmöjligheter
- brev är billigast och snabbast.
- postpaket har ID-nummer och ingår försäkring från Postens sida.
- med tillägg som postförskott och rekommenderat
- eller andra fraktbolag som Schenker eller bussgods.

Brevsändningar brukar alltid gå bra, men det är ändå din risk om du väljer det och trots allt skada händer eller gods försvinner.

Fraktkostnad
är alltid enligt fraktbolagens prislistor.

(När jag skriver ut fakturan i förväg, uppskattar jag brevens bruttovikt och när jag lämnar dessa till frakt, får jag bara en klumpsumma på kvittot så jag inte kan kontrollera om alla har betalat korrekt summa. Så om du ser att det finns färre frimärke på din brevsändning än du betalade för, hör av dig, då får du naturligtvis tillbaka det.

Emballage och presentkartonger
Till glasmodeller med standard mått har jag skaffat presentkartonger, dess inköpspris ser du under presentinslagning. Till enstyckspjäser får jag omöjligen tag på presentkartonger som passar, därför återanvänder jag kartonger som jag får eller hittar. Jag emballerar alltid mycket bra.

Ohämtat postförskott
Vid specialbeställningar där t.ex. namngravyr eller sådana personliga motiv finns på glaset som gör att det blir osäljbart för mig efter retur, måste jag debitera dig både för glaset, arbetskostnaden och fraktkostnaden inklusive postförskottsbeloppet.

Sådana ärenden hanteras som obetalda fakturor med en påminnelse vid returdatum (då har redan 30 dagar gått) då kostnader tillkommer med lagenlig ränta och påminnelseavgift på 50 Kr. 10 dagar efter det följer rutinmässiga åtgärder, dvs ärendet skickas vidare till indrivning då ytterligare kostnader tillkommer.

Ångerrätt/Öppet köp
För specialbeställningar där t.ex. namngravyr eller sådana personliga motiv finns på glaset som gör att det blir osäljbart för mig efter retur, kan jag tyvärr inte lämna ångerrätt/öppet köp, eftersom arbetet gjordes på din beställning enligt önskemål.

Reklamation/skador
- Skulle jag ha stavat fel eller vore du missnöjd på ett eller annat sätt, gör jag naturligtvis om arbetet, men om du valde unikt glas, då blir det på en annan glasmodell. Missnöjet måste dock ha ett bra skäl till.
- Om trots allt transportskador skulle hända, bör du klaga på Posten om du valde postpaket, och om du valde brev, då oftast kan jag göra om jobbet mot ny betalning.

Leveranstid
Jag har alltid skickat beställningarna i god tid. Om du har bråttom att få hem en personlig present, är det bättre om du ringer, då kan du få svar omgående om det är möjligt. Generellt allt arbete där arbetskostnaden ligger under 200 Kr går snabbt att leverera, medan större arbeten har längre väntetid.

Önskemål från mig till mina kunder: När du mailar en förfrågan, lämna vänligen alla uppgifter/önskemål/funderingar med en gång. Att läsa genom många mail som gäller samma beställning kan bli förvirrande. Om vi brevväxlas, använd gärna Svara-funktionen, då har vi hela diskussionen i samma mail.

Din säkerhet
- Vid större arbeten (t.ex. porträtt) skickar jag bild på färdig gravyr, innan jag skickar paketet. Du har då möjlighet till viss justering. På det sättet utesluter vi möjligheten till missnöje. Sedan skickar jag paketet i överenskommen tid och sätt, med överenskommen betalning.

- Eftersom jag gör allt arbete från inköp till packning ensam, har du kontakt med en enda person från början till slut. Vad du än har för frågor eller önskemål, får du korrekt besked direkt av mig.

- Jag är mån om hela processen och kan vara stolt över att jag bara haft nöjda kunder. Läs gärna i min gästbok.



upp